prestationsångest

    Inlägget skrivet: 2009-01-28 kl: 16:26:39
Jag blir så jäkla trött på allting!
Skolan tar verkligen kål på mig just nu. Det är så himla mycket som händer i skolan nu och vi har typ tusen saker som ska vara klara inom det närmsta. Och alla säger att sista vårterminen i trean ska vara så himla chill och man bara glider sista tiden. Men den som sa det har fan fel!
Sista terminen är fan den jobbigaste. Det är nu allt ska betygsättas och man har en sån fruktansvärd press på sig. Eller iallafall jag.. Jag har vääldigt mycket prestationsångest och jag vill lyckas. Jag vill vara bra på det jag gör och jag vill se bra resultat. Därför blir det som en stor jävla klump i magen eller en 100-kilos tung sten på axlarna just nu när det är så himla mycket i skolan. Jag vill kunna lyckas och få bra betyg på allt, (självklart så är ju det i princip en omöjlighet).
Men jag har så höga krav på mig själv och det leder till att jag får spel på allt just nu! Och framförallt det JÄÄÄVL FN-rollspelet som jag inte fattar särskilt mycket av! Tycker att det är helt jäkla onödigt och jag mår fan dåligt på grund av det. Det är det som gör att jag få en jäkla prestationsångest samtidigt som man ska hinna med allt annat i skolan också. Haaaaallå, lärare tror visst inte att vi har någon fritid. Särskilt inte Gulsen, som jag är grymt trött på just nu! Hon och FN-rollspelet står mig upp i halsen just nu och hade det inte varit för det så hade allt varit mycket lugnare och jag hade känt mig mycket mer avslappnad och mindre stressad. Så ett stort fett jävla minus till Gulsen och framförallt det sketna FN-rollspelet!!! :S

Liksom igår så har jag ägnat hela eftermiddagen till att plugga..
Har gjort klart mitt inledningsanförande, ändrat resolutionen och gjort klart svenskuppgiften som vi fick idag. Känns skönt att ha lite avklarat nu iallafall.
Ska snart äta middag och sen ska jag ägna resten av kvällen till ännu mer plugg. Ska till och med hoppa över min tennisträning för att plugga till rättskunskapsprovet som vi har imorgon. Känns ändå som jag kan det hyfsat bra, men ändå blir jag så himla osäker på allting.
Känns bara som det är för mycket nu helt enkelt! Jag får trösta mig med att det bara är några månader kvar och sen är det STUDENT! :D Kommer att bli så himla kul ;)

Det trista vädret gör ju tyvärr inte saken mycket bättre.. Tacka vet jag sommar!
Men först väntar en skidvecka i Norge under sportlovet och det ska bli riktigt skoj ;) Jag längtar!
Nu får det räcka. Hörs! Puss och kram!

Dagens låt: Takida - Curly Sue
(bara för att jag älskar den låten..)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback