Hotel Rwanda

    Inlägget skrivet: 2008-11-11 kl: 18:37:29
Idag har det varit en ganska lugn dag i skolan, även om den har varit lång och dryg.
Provet gick nog ganska bra iallafall, får hoppas på det bästa :) Sen har vi även sett film idag, vi såg Hotel Rwanda. Jag har sett den innan och den är jättebra. Den är så himla gripande och hemsk. Och det värsta är att de är verklighetsbaserad och detta har verkligen hänt, för bara 14 år sedan!!! Helt sjukt när man tänker tanken på att sånt pågår fortfarande runt om i världen. Känns helt overkligt och man önskar verkligen att man skulle kunna göra något åt det. Tycker att det är helt hemsk och jag har haft massa konstiga känslor och tankar hela dagen. Man blir verkligen berörd av den filmen och man blir så himla tagen av all grymhet som förekommer. Usch, jag gillar inte det alls! Men det gör ju i och för sig ingen hoppas jag. Men man blir liksom så himla medveten om det när man ser filmen och inser att människor inte gör mer för att försöka rädda människor och skapa fred. Självklart så är det ju lättare sagt än gjort, men just nu känner jag bara att jag skulle vilja förändra världen. Tänk om man hade haft den makten att kunna förändra saker som detta. Och att det verkligen pågår fortfarande känns bara så jäkla grymt och man kan inte riktigt fatta att det är så i vissa delar av världen. Man har liksom lite svårt att få perspektiv, men ändå så inser man att det händer i samma värld som vi lever i. Helt sjukt!
Jag kan iallafall rekommendera alla att se filmen, även om den är grym och hemsk så är det en "upplevelse" att se den. Man förstår verkligen att såna här saker pågår och hur en hel värld bara tittar på..
SE FILMEN!

  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback