svävande tankar

    Inlägget skrivet: 2008-07-17 kl: 00:19:28
Sitter här och funderar en massa nu, (blir lätt så fram på småtimmarna..)
Men iallafall, jag funderar på sommaren. På årstiden som borde vara den bästa av dem alla.
Det är sista sommarlovet, det sista som borde vara det roligaste. Men här sitter man, utan några som helst datum att längta till, någon resa att planera eller några roligheter att se framemot.
Jag ville att den här sommaren skulle bli bra, bättre än förra året. Men nu har nästan mer än halva sommarlovet gått utan att gjort något större intryck på mig. Jag ville ha en kul sommar, men iställer har jag abra suttit och haft tråkigt och fördrivit tiden. Visserligen blir det kanske så när man inte har skaffat sig något sommarjobb, men ändå liksom..
Det blir inga roligheter som förra året. Det blir inget Åhus liksom förra året, det blir inget Båstad liksom förra året, inget Kroatien, inga roliga fester, inget särskilt fint väder eller något jätteroligt överhuvudtaget.
Det känns nästan som jag "slösar" bort ett helt sommarlov. Jag vill göra något, jag vill upptäcka saker. Jag vill se mig omkring och göra sånt som man inte kan när man går i skolan.
Jag vill resa och kunna njuta av att det verkligen är sommarlov och man är ledig. Men istället sitter jag och häckar framför datan och hoppas på att världen ska komma hem till mig, in i mitt rum. Jag vill inte ha tråkigt, jag vill ha kul helt enkelt!
Vill åka iväg, men det verkar inte so det blir så mycket av det heller. Jag och J har letat resa, men hittar inte så mycket intressant. Antingen finns det inga platser kvar eller så är det för dyrt! Istället kommer jag förmodligen tillbringa hela min sommar i lilla hålan här, även kallad Trelleborg. Visst, vi har precis varit på Öland några dagar och det blir förmodligen även en tur till Göteborg och kanske även en tur till Ven för lite cykling :)
Men jag skulle ändå vilja hitta på något mer, något speciellt! Det är ju trots allt sista sommaren innan studenten!
Men jag borde kanske inte klaga så mycket ändå, jag fyller ju år imorgon och det är verkligen en av höjdpunkerna på sommaren! ;)
Så nu ska jag inte klaga mer, jag behövde bara skriva av mig lite. Nu ska jag kolla på TV en stund och sen ska jag nog försöka komma i säng :) Tack och Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Maria

HA, jag vet precis hur du känner dig! Känner mig precis likadan, bara Kos som jag sett fram emot på hela sommaren! :P

2008-07-17 @ 14:45:38
URL: http://maaaraja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback