12 december 2008

    Inlägget skrivet: 2008-12-12 kl: 16:30:27
Vaknade vid tio idag, åt lite frukost och sen satte jag mig och började plugga. Har mer eller mindre pluggat hela dagen och nu är jag sjukt trött i huvudet! Ändå känns det som om jag inte har blivit särskilt klokare, särskilt inte när Per har skrivit en sak på tavlan och sen står det en annan sak i boken. Tur att det är lätt att plugga då :/ Orkar verkligen inte.
Det känns som jag har slut på energi nu, mitt huvud pallar inte mer. Har alltid huvudvärk nuförtiden och jag har verkligen ingen energi kvar i kroppen. Kul att det snart är jul också och ännu mer stress. Den här julen kommer inte att bli som alla andra, det kommer att fattas en del. Det kommer att fattas en del av familjen som kommer att befinna sig långt bort.

Jag vet inte om jag orkar mycket mer. Känns som all livsgläjde sakta men säkert försvinner. Vet inte vad det är som händer. Skolan tar fan kål på en också, jag har inget fokus till att plugga. Jag har tappat all koncentration, när jag behöver den som mest. Det är inte läge att bryta ihop nu. Det är nu jag måste vara stark och stå upp för mig själv. Men klarar jag ens det? Jag vet inte, jag vet ingenting längre. När ska detta ta slut? När ska allt bli som vanligt igen, när ska allt bli "normalt" igen och när ska jag må bra igen? Usch, jag vet inte. Och jag orkar inte mycket mer. Pallar helt enkelt inte mer. Nu får det vara slut. Allt jag ser är bara en svart tunnel med massa problem som aldrig tycks ta slut. JAG ORKAR INTE MER!



Idag är det iallafall lussevaka och det ska firas. Först förfest hos Mange och sen vidare till Magasinet förmodligen. Är inte särskitl sugen på Magget, men man lär väl hamna där ändå eftersom alla andra ska dit och ingen verkade direkt sugen på att dra till Badhytten istället. Förhoppningsvis blir det en ganska tidig kväll för mig eftersom jag ska gå upp klockan åtta imorgon och jobba som vanligt. Det suger hyfsat mycket! Ska iallafall bara tänka på kvällen nu och försöka ha trevligt då! :)
Även resten av helgen och de närmsta dagarna är fullbokade.
Imorgon är det som sagt jobb fyra timmar. Och sen måste jag nog ner till stan en snabb runda och fixa lite julklappar. Sen på kvällen ska vi hem till mormor&morfar och fira jul där, innan halva familjen åker. Det blir säkert mysigt :)
Söndag blir det plugg, plugg och plugg. Och på kvällen är det klassmiddag hos Monique och det blir säkert trevligt :)
På måndag vet jag inte riktigt vad som händer. Men jag och älskling har iallafall ett halv, så något ska vi iallafall göra :) <3

Nu ska jag snart gå och duscha och göra mig så smått klar inför kvällen. Lite senare kommer Mira hit och då ska vi bege oss till Mange :)
Jag önskar alla en trevlig lussevaka och simma lugnt i dimman!
Puss på er alla!


Dagens låt: Pink - Sober


Kommentarer
Postat av: Joanna

Det är okej att bryta ihop för att sen bli hel igen, har sagt det innan men jag säger det igen för det känns så dumt att inte säga något när man läser att du mår så dåligt, jag finns här ifall du vill prata eller bara hitta på nåt skoj för att glömma det jobbiga ! :) <3

2008-12-13 @ 18:47:07
URL: http://joannanisula.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback